Failure

Annonse


Lanserer digitalt fiaskomagasin

Failure

30-åringen driver nettstedet fra sitt hjem sammen med partneren Kathleen Ervin. Blant de aktuelle sakene er en ironisk artikkel om den nye frokostløsningen fra Kellogg’s “Breakfast Mates”, der melk og frokostblanding serveres i samme pakke.

Gjester hos Failure Magazine (www.failuremag.com) kan delta i kåringen om hvilke av bommertene “New Coke” eller “Crystal Pepsi” som smaker best, eller være med på å forutsi hvilke filmer de tror flopper på kino. I seksjonen “Tabber på denne dag” trekker magasinet frem den viktigste tabben som har skjedd på den gjeldende dagen gjennom historien.

Klarer seg

Zasky regner med å klare seg på sponsorinntekter og omsetning fra sin egen nettbutikk, der han blant annet selger t-skjorter med stor Failure-logo.

Annonse


Han tror forsikringsselskaper kan fatte interesse for magasinet.

– Tabber er jo et uunngåelig tema for forsikringsselskaper, sier Zasky til nyhetstjenesten Nandotimes.com.

Vil ikke henge ut noen

Jason Zasky hevder han ikke er ute etter å henge ut spesielle personer.

– Dette er ikke en side om tapere. Vi er ikke ute etter å dømme folk, kritisere, eller gjøre tabber til et personlig tema, sier tabbemagasin-redaktøren.

Tyngre artikler

Nettsidene dekker også tyngre stoff. I den første utgaven finnes blant annet en lang artikkel med tittelen “Den største tabben de siste to årtusenene” . Forfatteren velger Charles Martels seier over araberne ved “Battle of Tours” i 732 der han hevder sivilisasjonen i Europa ble satt 200 år tilbake i tid ved å blokkere for arabisk innflytelse.

– Vi har allerede innhold for flere utgaver av magasinet. Neste måned tar vi for oss 1-dollar-mynten og den nye grønne ketchupen fra Heinz, varsler Zasky.

Annonse