Ill: www.yatack.no

Annonse


Tredobbel betaling: yaTack

Ill: www.yatack.no

– Jeg forsøkte å handle varer på yaTack og skulle betale med Visa. Etter første forsøk fikk jeg beskjed om at Visa ikke kunne belastes og forsøkte en gang til. Resultatet var det samme: Kan ikke belastes. Jeg ga opp etter tre forsøk, med da jeg sjekket bankkontoen var jeg blitt belastes tre ganger, forteller en av ITavisen.no sine lesere.

På sine sider forsikrer yaTack om at det garantert er sikkert å bruke kredittkort på deres tjeneste, og påpeker at det blant annet er sikrere enn å bruke Visa-kortet på restaurant. Dette reagerer kunden på når han selv fikk et slikt møte med netthandelen.

– Hva skjedde med den trygge netthandelen, er hans spørsmål.

Annonse


Klar over problemet

yaTack-kunden kontaktet kundeservice som ga beskjed om at de var klar over problemet, men at det foreløpig ikke var gjort noe for å løse det.

– Dette er et problem jeg aldri har hørt om tidligere, sier Andreas Folkvord, CRM-ansvarlig på yaTacks kundeservice. Han lovet å sjekke opp problemet for senere å ringe tilbake.

Da Folkvord ringte tilbake hadde han funnet ut at det faktisk var et problem, og at flere kunder har kontaktet yaTack for å gjøre oppmerksom på feilen.

Et kommunikasjonsproblem

– Dette er en teknisk feil som vi antar oppstod i går, men ingen vet hvordan den oppstod. Det hele skyldes et problem med kommunikasjonen mellom Bankenes Betalings Sentral (BBS) og yaTacks datasystem, opplyser Folkvord, etter at han har snakket med teknisk avdeling.

Hos yaTack sitter det nå teknikere som jobber med å finne ut av problemet, men Folkvord forsikrer om det ikke skal bli noe problem for de kundene som har blitt rammet.

– Det er heller ikke slik at kontoen blir belastet for beløpet umiddelbart, men blir reservert i syv dager. Vi skal sørge for at ingen blir trukket mer enn én gang for varen, sier Folkvord.

Annonse