Annonse


Lunken holdning til WAP

Deltagerne i undersøkelsen er IT-sjefer og markedsdirektører i selskaper innen transport, reiseliv, finansielle tjenester og handel.

Uten WAP-strategi

Ytterst få av de spurte svarer ja på spørsmålet om deres bedrift har lagt en strategi for kommersiell utnyttelse av mobilt Internett, melder nettmagasinet Silicon.com.

60 prosent av bedriftene har ingen planer om å satse på WAP eller andre mobile Internett-tjenester. 45 prosent sier at de overhodet ikke ser noe behov for å levere tjenester til mobile Internett-brukere.

– Ikke klare

Graham Opie, direktør for Vanson Bourne, konkluderer i all enkelhet med at britisk næringsliv ikke er klare for en WAP-satsning. Han tror en viktig grunn er alt det arbeidet, ikke minst når det gjelder systemintegrasjon, som forløbig må til for å kunne tilby mobile Internett-tjenester på et profesjonelt nivå.

Annonse


Sjefen for den britiske nettbutikken Jungle.com, Steve Bennett, står som en god representant for britisk næringslivs lunkne holdning til mobilt Internett:

– Vi har mer enn nok å gjøre med å utvikle strategien for vår e-handel, og vil prioritere dette før vi begynner å bekymre oss over WAP. Jungle.com vil trolig investere noe i mobile Internett-tjenester, men vi gjør ikke den satsningen nå, sier Bennett til Silicon.com.

(Origo)/i>

Annonse