Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Ny ungdommelig mobilaktør

Selskapet Mobyson vil lansere mobiltelefoni rettet mot ungdom på det norske og svenske markedet i høst. Selskapet skal allerede ha en avtale med Telenor.

Det er den svenske storavisen Dagens Nyheter som melder at Mobyson forhandler om å kjøpe nettkapasitet av svenske operatører. Avisen melder at selskapet allerede har en avtale med Telenor, og kommer til å selge abonnement og tjenester i Norge i løpet av kort tid.

I Sverige skal salget av tjenester begynne til høsten.

Spill til ungdommen

Mobyson har hatt et øye til Japan når de har planlagt sin tjeneste. Her har mobile tjenester rettet mot ungdom hatt stor framgang, og selskapet mener det samme vil skje i Europa. Målgruppen for selskapets tjenester blir satt til å være mellom 17 og 32 år.

– Vi har fokus mot ungdom, og kommer fremfor alt til å tilby spill og underholdning. Det er et marked som øker eksplosjonsartet, sier selskapets adm. dir Jonas Kjellberg.

Mobyson kommer ikke til å være egen operatør med selvstendig nett, men kommer til å leie kapasitet. I Sverige har operatørene plikt på seg til å selge ledig kapasitet for å fremme konkurransen.