Microsofts kommende spillmasin X-Box er en høyrisiko-satsing for selskapet. Oppkjøpet av Bungie anses som et forsøk på å sikre at X-Box kan friste med gode nok spill når den lanseres sent neste år, skriver Wall Street Journal.
Et »must»
Verdens spillmarked er enormt. I fjor brukte amerikanerne nesten like mye penger på dataspill som på kino.
– Vi er simpelthen nødt å være involvert i spillmarkedet, sier konsernansvarlig for spillsatsingen, Robert Bach.
Bungie er et respektert selskap som har bestselgende titler som “Myth” og “Marathon” på samvittigheten. I tillegg jobber selskapet med tittelen “Halo”, som allerede har skapt store bølger i spillpressen og som spås å bli en braksuksess når det lanseres neste år.
Annonse
Halo skulle etter planen komme ut både for PC og Apples Macintosh-maskiner neste sommer, men med oppkjøpet av Bungie kan det spøke både for andre versjoner enn X-Box og den opprinnelige tidsrammen.
– Det er definitivt mulig at “Halo” kommer ut på X-Box først, sier Microsofts Ed Fries, visepresident for spillavdelingen. Ifølge Fries ligger det an til at “Halo” først gis ut sammen med X-Box sent neste år.
Origo
Annonse