Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Gratis nattsurfing

LibertySurf tar opp kampen om de norske internettbrukerne og tilbyr gratis nattsurfing. Målet er å ha et femsifret antall kunder før jul.

ISDN-bruker
Men selskapet kan få en tøff jobb i marked med allerede mange etablerte internettilbydere. Selskaper står nærmest i kø for å bli internettilbydere. Torsdag var det Libertysurf.com som lanserte sin tjeneste for det norske markedet. Onsdag lanserte pan-europeiske World Online sine tjenester.

For å kapre markedsandeler tilbyr LibertySurf gratis surfing mellom 24:00-06:00, mens det resten av døgnet vil være vanlig lokaltakst som gjelder.

Plass til 1500 brukere

På natten kan brukeren ringe til et gratis 800-nummer men det er kun plass til 1.500 surfere samtidig. Du kan altså risikere å måtte stå i kø eller ta til takke med lokaltakst.

Selskapet mener selv at de ikke er spesielt sent ut på det norske markedet og henviser til en ny undersøkelse for å understreke dette.

– Vi har gjennomført en undersøkelse i det norske markedet som viser at 80 prosent er villige til å bytte internettleverandør dersom det er penger å spare, sier adm. direktør i LibertySurf Norge, Christian Wilse.

Wilse understreker at de ikke har troen på at Telenor kan innhentes på det norske markedet, men at målet er å bli blant de tre største.

Renn av selskaper

LibertySurf får et hardt marked å konkurrere da det nærmest har vært et renn av selskaper som tilbyr Internettilgang. Onsdag var det var det World Online.com som lanserte sin tjeneste på det norske markedet, og i likhet med LiberySurf henveder de seg til privatmarkedet.

Tilbudet fra Liberty vil ikke være evigvarende men Wilse ønsket ikke å si noe om hvor lenge det eventuelt vil vare.

Syv i Europa

LibertySurf har med sin norgessatsning etablert seg i syv europeiske land.

-Vårt mål er å bli blant de største i Europa, sier adm. direktør Wilse. I dag er internettilbyderen nest størst i Frankrike og tredje størst i Storbrittania.

Reklamen finansierer

Som hos en rekke andre nettilbyderne vil kundene få tilbud om e-post, hjemmeside og talepostkasse.

For å finansiere de gratis tellerskrittene satser selskapet på reklame. Når du benytter deg av tjenesten vil det til enhver tid være et softbanner med logoknapper som følger deg rundt på nettet.