Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Deltidsjobb.no lansert

Deltidsjobb.no vil bare ha en liten plass på det norske stillingsmarkedet.

Foto: Arnt Sommerlund
1. juni lanserte deltidsjobb.no sine nettsider for jobbsøkende. Daglig leder Sverre M. Hvas vil erobre en nisje i et stadig mer konkurranseutsatt marked for jobbsøking på nett.

Deltidsjobb.no har som mål å være Norges ledende kanal for formidling av deltidsjobber, et marked daglig leder Sverre M. Hvas mener er neglisjert av de andre aktørene i stillingsmarkedet på Internett.

Nisje-fokus

– Vi vet at over 570.000 personer i Norge er deltidsjobbende – det er 26 prosent av den totale arbeidsstokken. Vår målgruppe er først og fremst de mellom 16 og 30 år.

Deltidsjobb.no skal tilby alt av korte vikariater, sesongarbeid, sommerjobber og andre deltidsstillinger. Vi skal ikke konkurrere i markedet for heltidsstillinger, sier Hvas til ITavisen.no.

Gjennom nisjefokuset på deltidsjobber regner ikke Hvas med å konkurrere med StepStone, Aetat, Finn.no, Jobline, Jobmatch, jobbpilot, topjobs og jobbguiden.

Studentidé

Opprinnelig var det BI-studenten Kjetil J. Olsen som fikk ideen til deltidsjobb.no da ha prøvde å finne deltidsjobb på nett, men ikke fant noen som var gode nok på området. Nå er Olsen hovedaksjonær og markeds- og salgsjef.

På styresiden har selskapet hentet inn Leif Jarnod som styreleder. Sverre M. Hvas er i oppstartsfasen utleid som daglig leder fra Brandmark Consulting, et selskap som driver med merkevarebygging.

Selskapet har fem ansatte, og regner med å ansatte mellom fire og åtte personer til – hovedsaklig inne salg- og markedsføring.