Hopp til navigasjon Hopp til innhold

35 millioner til Nethouse

Nethouse ASA gjør en ryddejobb for å bli Norges ledende totalleverandør av digitale informasjons- og handelstjenester: Selskapet har hentet 35 millioner kroner gjennom en rettet emisjon.

– Emisjonen viser at det nitidige arbeidet Nethouse har gjennomført med restrukturering av selskapet nå bærer frukter. Tilliten fra investorene betyr at vi er i rute i forhold til våre strategiske planer, sier adm. direktør Knut Adolphson i Nethouse ASA i en pressemelding.

Selskapet opplyser at de siste måneder har ryddet opp i selskapsstrukturen. Norske finansielle investorer har bidratt med 25 millioner kroner, mens utenlandske industrielle investorer har lagt 10 millioner kroner i potten.

Ut i markedet

Nethouse offentliggjorde for få dager siden at man akter å erobre underholdningsmarkedet på Internett gjennom salg av CD-er og DVD-filmer i sitt eget varehus på Internett, SmartShopper.no. Så gjenstår det å se om de står foran sitt definitive gjennombrudd i markedet.

Kapitaltilførselen fra emisjonen skal benyttes til etablering av såkalte vertikale portaler og ytterligere skandinavisk satsning – i inneværende år gjennom etablering av SmartShopper i Sverige og Danmark.

I løpet av sommeren åpner også BoligGuiden.no – en vertikal portal som er bygget på samme teknologiske plattform.

Emisjonen ble gjennomført til kurs på syv kroner. Kapitalisert verdi av selskapet etter emisjon er 137 millioner kroner.