Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Undertøy på web-topp

Da undertøy-selskapet Victoria’s Secret torsdag røpet årets kolleksjon fulgte to millioner med på nett-presentasjonen.

Overføringen fikk noen av de høyeste kikkertallene hittil på nettets historie. To millioner nysgjerrige flokket til nettsendingen.

Undertøy-fabrikantens datamaskiner maktet bare såvidt å ta unna for skuelystne nettbrukere da de holdt sin årlige moteoppvisning i Cannes torsdag.
Maskinparken var rustet kraftig opp etter at påtrykket fra nysgjerrige felte fjorårets direkteoverføring.

Kostbart show

– Dette er den mest sette web-sendingen i historien. Dette er den mest sette motevisningen i historien. Dette var den dyreste motevisningen i historien, hevder markedsføringssjef Ed Razek i Victoria’s Secrets morselskap Intimate Brands.

Tekniske problem

– Stort sett, når vi tar høyde for presset de var under, gjorde det det slående godt, sier Matthew Parks hos selskapet Keynote Systems, som måler nett-effektivitet. To millioner skal ha hentet ned bilder under presentasjonen.
Måleresultatene er likevel bare foreløpige og tar ikke høyde for tekniske problemer.

De skuelystne langt fra like lykkelige.
– Det tok meg omtrent fem minutter å hente opp noe på skjermen, og når det endelig skjedde kunne jeg ikke se noe. Jentene så ut som maur. Velkledde maur, men maur likefullt, sier nettbrukeren David Smith til Reuters.

(Origo)