Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Trodde pupper var virus

Microsoft ble rent ned av IT-sjefer som trodde selskapets maikampanje for MSN-portalen på nettet var et virus.

Microsofts MSN-tjeneste ble markedsført på nettet med en kampanje på flere av de største nettstedene, blant dem MSN selv. Sidene ble fylt med pupper som ble klekket til sommerfugler og ballonger etter en uke.

Kampanjen sammenfalt med angrepet fra «Love Bug»-viruset, og Microsoft ble nedringt av bekymrede IT-sjefer som trodde kokongene var et resultat av virusets herjinger. Puppene lot seg ikke klikke på og hang uvirksomme på sidene inntil de ble klekket.

– Flere IT-sjefer og kjente svenske IT-tidsskrifter har ringt og trodd puppene hadde med «I love you»-viruset å gjøre. Folk har ringt oss ned for å fortelle oss at vi er blitt hacket, sier Stephanie Smitt, nordisk markedssjef for Microsoft, til den svenske nettavisen Dagens Media.

– Ettersom det er store IT-selskaper som har ringt så må vi lure. Vi har fått oss en god latter, sier Smitt.

(Origo)