Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Ringe-tvil i NetCom

NetCom mister abonnenter (postpaid), men får flere kontantkortkunder (prepaid). For første gang har mobiloperatøren flere kontantkunder en faste abonnenter. Problemet er bare at de nye kontantkundene ringer mindre.

Lill-Ann/mobil
Kundeveksten var meget svak i 1. kvartal (se lenke egen sak under) for NetCom. Og for første gang har NetCom flere kontantkortkunder enn faste abonnenter – 380.559 av førstnevnte kategori og 373.201 av sistnevnte kategori.

I 1. kvartal mistet NetCom 2.610 faste abonnenter, mens de fikk 11.281 nye kontantkortkunder. Dette fremgår av de siste resultattallene som ble framlagt på en pressekonferansen i dag, onsdag 3. mai.

Ringeproblemer
Kontantkortkundene er stadig mindre ringekåte. I 1. kvartal gikk antall ringeminutter ned med 16 prosent, mens inntektene ble redusert med 13 prosent.

En trøst er det at de fast abonnentene (postpaid) ringer mer – økningen er på 26 prosent. Det betyr også at inntektene fra denne gruppen økte med 13 prosent. Men de postpaid-kundene blir altså stadig færre.

Stikkord: Mobil