Ericsson vil være hippe
HEMSEDAL: Ericsson vil være hippe. Og mobiltelefoner skal ha personlighet. Det mener informasjonskonsulent Stine Koppang (bildet), som har fulgt skiungdommen fra kyst til fjells.
– Det er viktig for Ericsson å være synlige i det segmentet av trendy ungdom som ferdes på disse stedene.
– Riktig nok skal vi selge på til de eldre og de yngre mobilbrukerne. Men vi har nok ikke vært helt på topp blant de unge til nå. Nå kommer vi med mange ungdomsrettede mobilteleforner, blant annet modellene 2618 og 310, sier informasjonskonsulent Stine Koppang i Ericsson AS til ITavisen.no.
Mobil med personlighet
– Før var alle mobiltelefoner like. Nå skal mobiltelefonene være en del av, og gjenspeil, din personlighet: hvem du er og hva du gjør, sier Koppang.
Hun tar selvkritikk på vegne av den svenske mobilprodusenten.
– Vi kan ikke lenger bare skifte innmat i mobiltelefonmodellene. Og ja, vi var sent ute med å tenke design i Ericsson. Men nå kommer vi meget sterkt, lover informasjonskonsulenten avslutningsvis til ITavisen.no.