– Vi går for fullt inn i konkurranse med de etablerte teleoperatørene. Det har jo myndighetene og Telenor selv åpnet for, sier administrerende direktør Tore Hermansen i Smart Club Communications.
Smart Club Communications er nylig opprettet som datterselskap av Smart Club ASA, og forhandler nå en avtale med Telenor Mobil for å kunne selge vanlig mobilabonnement og fastlinjetjenester, samt tilby Internett-aksess og wap-portal.
– Vår wap-portal kommer til å bli særpreget, sier Hermansen, men vil ikke på nåværende tidspunkt ut med detaljene rundt wapsatsingen.
E- og m-handel
Men ettersom det er et varehus det dreier seg om, vil det ikke overraske noen om Smart Club tar sikte på både e-handel og m-handel, med de mulighetene dette gir for utvidet kundekontakt.
Annonse
Med sine 350 000 medlemmer i Norge, har Smart Club en stor etablert kundegruppe å bygge på når selskapet går inn som teletjenesteleverandør. Smart Club, som er en del av konsernet CG Holding, vil kunne sørge for god distribusjon utover Smart Clubs egne varehus.
I internett-verden kalles dette “net, brick & mortar” – e-handelselskaper som både har nettbutikker og varehus bygget med murstein og sement. Smart Club er foreløpig første aktør i Norge som tar sikte på en slik markedsinnretning.
100.000 telekunder
Hermansen satser på å være klar med de første teletjenestene til sommeren, og regner med over 100 000 abonnenter innen 2002.
– Jeg er overbevist om at den største utviklingen fremover vil være innen mobiltelefoni og mobilt Internett, og Smart Club skal være i front, lover han.
Fakta:
Vår vurdering:
+ Først på kombinasjon varehus/e-m-handel
+ Stor kundebase
– Ingen tele-erfaring
– Uprøvd konsept
Annonse