Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telia pyntes for salg

Telia AB pynter seg foran det forestående børsnoteringen. I dag, tirsdag 25. april, har det svenske teleselskapet lansert sin nye profil. (Oppdatert!)

Telia (ny logo 2000)
(Artikkelen er oppdater kl. 11.00)

På Telias hjemmesider (www.telia.se) kan du se Telias nye logo.

Det er på det rene at det svenske statseide teleselskapet pyntes foran børsintroduksjonen. Det svenske næringsdepartementet, som representerer eieren – den svenske stat, regner med at børsverdien for Telia AB ligger på om lag 300 milliarder kroner.

Posisjonerer
Kort tid etter at ITavisen.no brakte nyheten om Telias nye visuelle profil kom selskapet med en pressemelding der konsernsjef Jan-Åke Kark klargjør at dette er et ledd i en ”omposisjoneringskampanje”.

– Telia er et av Nordens sterkaste varemerker. Gjennom lanseringen av en ny visuell identitet viser vi tydelig at vi går fra å være en tradisjonell telekomoperatør til en dynamisk og ledende aktør i den nye økonomien, sier Kark i pressemeldingen.

Symbolikk
Den nye visuelle identiteten skal i følge Telia kombinere et symbol og et navn. Videre skal den representere ”integrert kommunikasjon for alle behov”.

De pulserende prikkete linjene antyder både bevegelse og veier for informasjon og kommunikasjon.

Telia AB lover en omfattende profil-lansering gjennom annonsering, blant annet i fjernsyn.

Stikkord: Mobil