Hopp til navigasjon Hopp til innhold

NSB er ”kule” på nett

Ved hjelp av flash-teknologi har reklamebyrået SLB Interactive AS laget nye hjemmesider for NSB, med mye animasjon, lydeffekter og musikk.

NSB InterRail-web
– Vi vil gi kundene en merverdi, og det er meningen at potensielle reisende skal ha muligheten til å ”klikke seg gjennom” Europa før de legger ut på togtur, forklarer adm. direktør i SLB Sveinung Totland.

E-postkort på tur
I tillegg til å kunne planlegge turen, og inspisere mulige reisemål på nett, stiller NSB med en egen ”e-postkort” tjeneste. Her kan den ivrige interrailer sende SMS-meldinger til NSB, som deretter lager et postkort som blir sendt vie e-post til en forhåndsdefinert venneliste, forklarer Totland.

I 1999 reiste 5900 nordmenn på interrail, med Praha og Paris som de mest populære byene. Omkring 30% av de voksne reisende er under 30-år, kan NSB opplyse.

1 million kroner har NSB brukt på å utvikle og lansere sidene, og de kan utforskes nærmere på www.nsb.no/interrail