Nettbok

Annonse


Refuserte gir ut på Internett

Nettbok Forlagsdriften bruker ”Print-on-demand”.
Dette vil si at forlaget trykker opp og sender ut bøker etter hvert som bestillingene kommer inn.

Billigere for brukeren
Hittil har Direkteforlaget solgt omkring 300 bøker, og blant de representerte forfatterne er også forlagets opphavskvinne, Unni Marie Berg, som selv har syv titler ute.

– Når bokhandelleddet forsvinner blir det billigere for brukeren, forteller grunnlegger Berg til Dagens Næringsliv.

Ved å budsjettere 50 kroner til trykk, 50 kroner til forfatter og 50 kroner til forlaget, kan bøker selges til 150 kroner stykket. I tillegg vil det være mulig for forfatteren å selv være med å bestemme utsalgsprisen.

Annonse


Unni Marie Berg er riktignok ingen nykommer på Internett. Bærumskvinnen står bak et antall nettvirksomheter, blant annet singelklubben ”Resirkulerte Livsnyteres Kontaktklubb”.

Da kommer det heller ikke som noen stor overraskelse at blant Bergs syv egne bøker som nå selges gjennom Direkteforlaget.com, finner vi tittelen ”1001 originale forretningsideer”.

Annonse