Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Teleauksjonen med høye bud

Teleauksjonen skal bli ledende i Skandinavia. Det er målet for Modern Times Group når de nå øker sin nettsatsning. I tillegg skal WebAd ta opp konkurransen med DoubleClick.

Deskill
Den svenske mediegruppen Modern Times Group (MTG) øker sin aktivitet på nettet. Nettauksjonen Teleauksjon skal bli et ledende handelssted på nettet, og WebAd skal bli store på nettannonser.

Vokser raskt
MTG startet sin Teleauksjon januar i fjor og oppnådde en omsetning på fire millioner kroner. Etter planen skal omsetningen opp i mellom åtte og 15 millioner kroner neste år.

– Jeg tror det er plass til kun fire selgere av nye produkter på nettet, sier Morten Hofstad, sjef for MTGs nettsatsning til Finansavisen.

Markedet for nettannonser vokser kraftig og er i Norge på rundt 300 millioner kroner, der DoubleClick i dag er den største aktøren.

– I dag har vi 45 nettsteder i nettverket i tillegg til at vi selger for Yahoo! Norge og den nye portalen Everyday.com. Vi satser på å øke nettverket med flere nettsteder, uttaler Morten Hofstad.