Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Hendig waptjeneste

PR-byrået Presse & Informasjon har lansert en waptjeneste rettet mot næringsliv og journalister. Målet er å teste ut wap som kommunikasjonsmiddel.

– I første omgang ønsker vi å teste trådløst Internett på to hovedområder; om dette er en egnet metode for å sende ut nyhetsmeldinger, og hvorvidt pressen og næringslivet er interessert i å benytte wap i sitt daglige arbeid, sier Magnus Brøyn, byråleder i Presse & Informasjon til Wapland.no.

Laget database

Presse & Informasjon har opprettet en database som inneholder navn, tittel, telefonnummer og e-postadresse til pressekontakter i 250 selskaper. De har i første omgang konsentrert seg om IKT-selskaper, men målet er å danne en oversikt over alle relevante pressekontakter i landet.

Tjenesten gjør det også mulig å distribuere korte pressemeldinger og børsmeldinger til mobiltelefonen.

Verdifull erfaring

Byrået innrømmer at de ser på tjenesten som en måte å synliggjøre seg selv, samtidig som de ønsker å måle effekten av å kommunisere via wap og trådløst Internett.

– Med waptjenesten kan vi utforske det trådløse nettet som fremtidig kommunikasjonsform og skaffe oss erfaringer og kunnskaper som kan komme våre kunder til gode, sier Brøyn.

Verdifull investering

Det er blitt investert bort imot 200.000 kroner i databasen, som skal være gratis å bruke. Men Brøyn er sikker på at investeringen vil gi avkastning, fordi selskapet får verdifull informasjon som kan brukes i fremtidige satsinger.

– Wap omtales stadig mer, og nå er til og med telefonene å få tak i. Derfor er det på tide at vi som kommuniserer tar dette i bruk i vårt arbeid, sier Brøyn.