Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Vikarbyrå får WAP-løsning

Nå kan vikarene få registrert timer direkte fra mobilen ved hjelp av en ny WAP-løsning fra Rubicon og Proffice. En annen gruppe som også skal kunne dra nytte av tjenesten er du populære investorene.

Rubicon Norge AS og Proffice AS har inngått en avtale om utarbeidelse av de første WAP-løsningene for medarbeidere, kunder og investorer i et vikarbyrå, skriver selskapene i en pressemelding.

WAP-tjenestene skal ikke bare brukes mot eksterne forbindelser, men også deler av driftsystemet skal gjøres tilgjengelig på WAP for avdelingskontorene og mobile medarbeidere.

Skal gi fordeler

– Stikkord for WAP-løsningen vil være investorinformasjon, timeregistrering og attestasjon for vikarer og kunder, samt andre som vil gi kundene fordeler i et ekspansivt marked, uttaler konsernsjef Tom Scharning i SPCS-Gruppen.

Deler av Proffice sitt nye driftsystem, som omfatter forretningssystemene Rubicon Global og Rubicon SalesOffice, vil også legges ut på WAP, melder selskapene.

Enorm tilgjengelighet

– For Proffice er dette et naturlig ledd i vår satsing på IT som strategi, med det for øye å gi våre vikarer og kunder effektive verktøy. WAP vil gi en tilgjengelighet som for kun få år siden var vanskelig å forestille seg, økonomidirektør i Proffice, Øyvind Henriksen.

– Vi har ennå ikke sett den fulle dybden av tjenester som kan tilbyes over WAP og web, men ser helt klart at dette er veien å gå, sier han.