Hopp til navigasjon Hopp til innhold

UPC-kunder uten oversikt

Da UPC lanserte Internett via kabel i fjor høst, ble de nedringt av folk som ville surfe raskere. Til tross for at UPCs kundesenter er overbelastet, har de ennå ikke lagt ut oversikt over utbyggingen på sine hjemmesider.

Kabelsurf

IT-bransjen er ikke alltid like flinke til å ta egen medisin. Men man skulle vel vente at et selskap som lever av å levere Internettaksess, klarer å bruke nettet til å informere kundene om leveringsevene.

En av åtte
Det hjelper lite å ha abonnement hos UPC om du vil surfe raskere, med mindre du er en av de heldige utvalgte som står først i køen. Kabelgiganten kan i dag kun tilby surfing og telefoni til en åttendedel av abonnentene.

– Vi ligger litt etter planen når det gjelder oppgradering. Ombygging og utbygging har vært mer komplekst en vi hadde regnet med. I mange tilfeller må vi bygge nytt framfor å oppgradere gamle nett, fortalte informasjonssjef Wibecke Brusdal i UPC til ITavisen i forrige måned.

Selskapet lover nå at omlag halve abonnementsmassen på 320.000 kunder, skal kunne surfe raskere enn med ISDN i løpet av året.

Liten oversikt
Utålmodige kunder forteller ITavisen at en ikke får vite når selskapet har kablene klare selv om en ringer kundesenteret.

– Jeg ble bedt om å ringe tilbake om noen måneder, da kunne de kanskje fortelle meg noe mer, sier en misfornøyd kunde til ITavisen.

– Hvis dere sliter med overbelastning på kundesenteret, hvorfor har dere ennå ikke lagt ut en oversikt på nett?

– Vi jobber for fult med dette, og vil ha det klart om ikke lenge, sier informasjonssjef Wibecke Brusdal i UPC til ITavisen.

Etter det ITavisen forstår skal en ny tjeneste stå klar denne måneden. Ved å taste inn postnummeret, så får kunden informasjon om tjenesten er klar i nabolaget.

Stikkord: Mobil