Kabelsurf

Annonse


UPC-kunder uten oversikt

Kabelsurf

IT-bransjen er ikke alltid like flinke til å ta egen medisin. Men man skulle vel vente at et selskap som lever av å levere Internettaksess, klarer å bruke nettet til å informere kundene om leveringsevene.

En av åtte
Det hjelper lite å ha abonnement hos UPC om du vil surfe raskere, med mindre du er en av de heldige utvalgte som står først i køen. Kabelgiganten kan i dag kun tilby surfing og telefoni til en åttendedel av abonnentene.

– Vi ligger litt etter planen når det gjelder oppgradering. Ombygging og utbygging har vært mer komplekst en vi hadde regnet med. I mange tilfeller må vi bygge nytt framfor å oppgradere gamle nett, fortalte informasjonssjef Wibecke Brusdal i UPC til ITavisen i forrige måned.

Annonse




Selskapet lover nå at omlag halve abonnementsmassen på 320.000 kunder, skal kunne surfe raskere enn med ISDN i løpet av året.

Liten oversikt
Utålmodige kunder forteller ITavisen at en ikke får vite når selskapet har kablene klare selv om en ringer kundesenteret.

– Jeg ble bedt om å ringe tilbake om noen måneder, da kunne de kanskje fortelle meg noe mer, sier en misfornøyd kunde til ITavisen.

– Hvis dere sliter med overbelastning på kundesenteret, hvorfor har dere ennå ikke lagt ut en oversikt på nett?

– Vi jobber for fult med dette, og vil ha det klart om ikke lenge, sier informasjonssjef Wibecke Brusdal i UPC til ITavisen.

Etter det ITavisen forstår skal en ny tjeneste stå klar denne måneden. Ved å taste inn postnummeret, så får kunden informasjon om tjenesten er klar i nabolaget.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse