Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenors mailserver sprengt

Telenor Nextel ventet sterk vekst, men ikke at antall e-postmeldinger skulle fordobles i siste kvartal, vedgår Telenor Nextels Morten Lundal (bildet). Resultatet er at nær en halv million kunder har hatt problem med å sende og å motta epost de siste dagne.

Arkiv

Det er privatkunder som er rammet, ikke bedriftskunder.

Bedre kvalitet
– Dette illustrerer at vi ikke er perfekte, men kvaliteten på nettet og tjenestene er langt bedre nå enn for ett-to år siden. Og det er forlengst bevist at mail er blitt et forretningskritisk produkt, sier Lundal til Dagens Næringsliv.

Telenors mailserver har vært sprengt de siste dagene. Antall mail er fordoblet det siste kvartalet, og selskapet har ikke klart å følge med i å bygge ut kapasiteten. Telenor Nextel har om lag 70 prosent markedsandel av Internettmarkedet.

Stikkord: Mobil