WAP populært blant investorer

wap og cola

wap og cola

Bibelen på WAP er en av de siste tjenestene på markedet. Skal vi tro ekspertene er det bare begynnelsen av WAP-åpenbaringer med kaskader av nye tjenester.

– Investorer har ofte problemer med å skjønne digital-TV og andre interaktive medier.
Men de fleste har tilgang til en mobil, noe som gjør at de skjønner potensialet og får investeringslyst, sier leder for Medianalyse i Forrester, Dr. Therese Torris, til ITavisen.

Annonse

WAPfactory med Øystein Stray Spetalen i spissen er bare ett eksempel, på rendyrkede WAP-selskaper som dukker opp i Norge.

Rimelig portabilitet
Innholdsleverandører bygger ofte WAP-løsninger på eksisterende platformer, noe som senker utviklingskostnadene betraktelig, sier hun til ITavisen.

Torris regner med at en drøss av avanserte tjenester vil lanseres i årene som kommer.

Ifølge Forresters beregninger vil en av tre Europeere være koblet opp via WAP i 2004.Med Finland i tet leder de nordiske landene an WAP-penetrasjonen.

Annonse
Annonse