Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Epost-WAP topper NetCom

E-post og blondinevitser er slagerne blant NetComs wap-tjenester, mens bibelsitater via WAP (Wireless Application Protocol) ennå ikke har skapt noen stor oppstandelse.

WAP-underholdning NTC
Bruk av epost har økt enormt etterhvert som stadig flere har tilgang til PC. Nå, som også mobilterminaler kan brukes til epost, tyder lite på at bruken vil flate ut.

Tidlig stadium
Over 27 prosent av all WAP-bruk hos NetCom går til henting og sending av epost. 15 prosent av tiden brukes til lesing av nyheter fra Dagens Næringslivs nyhetstjeneste DN Ajour.

– Folk blir stadig mer vant til å bruke epost, og mobil e-post er således et praktisk verktøy for å holde kontakten med kollegaer og venner selv om man er på farten, sier informasjonsdirektør Per Bjørkum i NetCom til ITavisen.

Taus om trafikk
Han vil ikke gi ut hvor mange personer som hadde logget seg på tjenesten, eller trafikkendring siden lansering. Bjørkum forklarer dette med at det er så få terminaler på markedet, noe som gir dårlig grunnlag for statistiske beregninger.

Tall ITavisen har fått fra Telenor, indikerer en dobling i løpet av siste måned ( se lenke til egen sak nedenfor).

Blondine-boom
Blondinevitser er tydeligvis nyttig å ha for hånden. Hele 10 prosent laster ned siste nytt innen denne sjangeren.

Over fem prosent av tiden bruker abonnentene til å sjekke aksjekurser, om NetCom aksjen var mest populær vites ikke…

Gardemoen
Den populære forbrukertjenesten DinSide er også populær på WAP. Til tross for at mye av funksjonaliteten uteblir kontra på PC, (tabeller/kalkulatorer osv.), brukes 3,8 prosent av surfingen på tjenesten.

De færreste setter pris på å vente på flyplasser. 3,4 prosent av tiden sjekkes flytider på Gardermoen.

Stikkord: Mobil