Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Postproblemer for OLC

Etter at Posten sviktet, ble nettbutikken Online Club nødt til å bruke budbiler for å få ut julegavene til Ola&Kari.

gående nisse
E-handel er ingen dans på roser, spesielt ikke når postleveringen svikter. Hvor mange som forgjeves ventet på julepresangene, er fortsatt ukjent.

Pakke på posten
Til tross for at nettstedet har avtale med Posten om levering på kundens dørmatte, har pakker blitt sendt ut til avhenting på lokale postkontor. Når postfilialene i tillegg er trege med å sende ut hentelapper, blir ikke situasjonene enklere for forventningsfulle kunder.

– Netthandelen åpner et stort marked for transporttjenester. I våre naboland har de kommet lenger i å utvikle disse, og Posten må skjerpe seg dersom den skal hevde seg godt i det norske markedet fremover, sier Adm.direktør i Online Club Hans Christian Quist til Dagens Næringsliv.

Øker
Posten bekrefter at flere pakker som skulle på dørmatten dessverre har endt opp på ulike postkontor, men lover å skjerpe seg. I tillegg vil de lansere nye tjenester neste år, som kan hjelpe e-butikker ytterligere.

OLC har i år mer enn doblet omsetningen til omlag 11 millioner kroner. Det er allikevel fire millioner mindre enn budsjett.Aksjekursen til OLC har også pekt oppover etter at flere kjente investorer har entret selskapet. Børsverdien på 265 millioner, er fire ganger større enn årets bunnotering.