Striden om Telepluss er langt fra over. Nå har NetCom igjen trappet opp kampen mot callback konkurrenten.
Bruksbegrensninger
Til tross for at NetCom fikk medhold i sin anke til namsretten om å ta ekstra betalt av Telepluss for et par uker siden, ventet de helt til i går med å iverksette tiltak. NetComs kontantkortkunder som ringer via Telepluss blir nå møtt med følgende 30 sekunders lang advarsel:
– Du har nå ringt et telefonnummer som opereres av Telepluss for tilbakering i NetComs nett. Oslo Namsrett har gitt NetCom medhold i at tilbakering ikke er endel av tjenestene som NetCom skal tilby i henhold til avtale med kontantkortkunder.og at eventuelle bruksbegrensninger ikke er ulovelige. Vi gjør oppmerksom på at bruksbegrensninger kan bli innført uten ytterligere varsel…..
Annonse
”Useriøst”
Telepluss opplyste i går at de ville levere anke i løpet av dagen.
Martinsen mener det er åpenbart at namsretten har bommet på lovanvendelsen, og viser til at Post- og Teletilsynet nylig avviste NetComs forsøk på å stenge tilgang til deres tjeneste.
– NetCom burde holde seg for god til slikt. Dette er useriøs forretningsdrift, sier markedsdirektør i Telepluss , Lars Martinsen, til ITavisen.
Annonse