Kabelsurfer

Annonse


Chello feirer med kabelsurfere

Kabelsurfer

Selv om mange nordmenn synes utbyggingen av kabelnettet går tregt, er det i hvert fall mange ute i Europa som kan glede seg over lynrask kabelsurfing.

190 prosent
– Chello leder på det europeiske markedet, og kan vise til gjentatte månedlige vekstrekorder. Å passere denne betydelige milepælen det er å nå et sekssifret antall abonnenter innebærer at Chello har vokst med 190 prosent siden selskapets offisielle lansering i mars 1999, med en vekst de siste tre månedene på i overkant av 60 prosent, sier salgsdirektør Mitch Clarke i en pressemelding.

Det siste sekssifrede tallet skyldes oppgradering av nett i etablerte markeder – Norge, Nederland, Østerrike, Frankrike og Belgia – mens selskapet venter en sterk vekst i antall abonnenter på det svenske markedet hvor selskapet har kjøpt opp blant annet Stjarn-TV.

Annonse


Vekstkåte
– Nylige oppkjøp foretatt av UPC i Europa gir Chello ni millioner potensielle husholdninger. Den entusiasmen og mottakelsen Chello-tjenesten allerede har opplevd gjør oss sikre på at vi vil nå en stor del av dette universet, sier Mark Schneider, styreformann i Chello og direktør i UPC i samme pressemeldingen.

Selskapet snuser også på både Telenor Avidi og Telias kabelnett, som må selges ut i endel av et kompromiss for å få godkjent fusjonen av EU-kommisjonen. Dersom det i det hele tatt blir fusjon da…

Annonse