Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Chello feirer med kabelsurfere

Chello kan feire kabelsurfer nummer 100.000. Veksten på over 200 prosent viser at mange er lei av ISDN og modem.

Kabelsurfer

Selv om mange nordmenn synes utbyggingen av kabelnettet går tregt, er det i hvert fall mange ute i Europa som kan glede seg over lynrask kabelsurfing.

190 prosent
– Chello leder på det europeiske markedet, og kan vise til gjentatte månedlige vekstrekorder. Å passere denne betydelige milepælen det er å nå et sekssifret antall abonnenter innebærer at Chello har vokst med 190 prosent siden selskapets offisielle lansering i mars 1999, med en vekst de siste tre månedene på i overkant av 60 prosent, sier salgsdirektør Mitch Clarke i en pressemelding.

Det siste sekssifrede tallet skyldes oppgradering av nett i etablerte markeder – Norge, Nederland, Østerrike, Frankrike og Belgia – mens selskapet venter en sterk vekst i antall abonnenter på det svenske markedet hvor selskapet har kjøpt opp blant annet Stjarn-TV.

Vekstkåte
– Nylige oppkjøp foretatt av UPC i Europa gir Chello ni millioner potensielle husholdninger. Den entusiasmen og mottakelsen Chello-tjenesten allerede har opplevd gjør oss sikre på at vi vil nå en stor del av dette universet, sier Mark Schneider, styreformann i Chello og direktør i UPC i samme pressemeldingen.

Selskapet snuser også på både Telenor Avidi og Telias kabelnett, som må selges ut i endel av et kompromiss for å få godkjent fusjonen av EU-kommisjonen. Dersom det i det hele tatt blir fusjon da…