Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Mobilfeil rettet

Telenor Mobil brukte noen timer på å rette feilen som rammet noen av selskapets abonnenter fredag.

Det var flere abonnenter i nummerseriene 908 xx xxx, 909 xx xxx, 911 xx xxx, 913 xx xxx og 975 xx xxx som noen timer fredag ettermiddag ikke var tilgjengelig. Feilen ble rettet ved 17.30-tiden fredag.

Ikke alle abonnentene
– Feilen gjaldt ikke alle abonnentene i disse nummerseriene, opplyser informasjonsdirektør Elisabeth Hegg Gjølme til ITavisen.

Telenor satte mange krefter inn på å rette feilen som antakelig oppstod i etterdønningene etter en feil i fastnettet tidligere i uken.

Ikke kritisk
– Feilen var heldigvis ikke så kritisk som vi først trodde, sier Hegg Gjølme som ikke tror det er noe fare for at feilen vil oppstå igjen.

– Vi kan aldri garantere at ikke feil vil skje, men jeg kan ikke se at det er noen grunn til at denne feilen skal oppstå på nytt.

Stikkord: Mobil