Gamle Sense hadde størst fokus på en mobilløsning, mens ”nye” Sense i tillegg også vil surfe på WAP-bølgen.
WAP øker nyttverdi
I England og Sverige har gratis Internett eksistert i flere år. Her på berget måtte det en fersk utfordrer til for å knekke den gamle prismodellen. Etter at Sense lanserte Sensewave i august, fikk de 50.000 kunder på rekordtid.
– Etter at vi tegnet en tjenestetilbyder-avtale med Telenor Mobil, har vi nå en fot innen mobilmarkedet i tillegg til Internett-amrkedet. Vi skal ligge i skjæringspunktet mobil/Internett og lage nye løsninger med blant annet WAP. Det vil gi forbrukerne mer nytteverdi, sier adm. direktørt i Sense Nadir Nalbant til ITavisen.
Annonse
Portal på gang
Sense har tidligere uttalt til ITavisen at de jobber med en Internett-portal, som skal skille seg klart ut fra dagens modeller.
Portalen kan bli et effektivt verktøy for å smelte sammen brukerne av Sense Internett og med ’Sense Mobil’, så snart mobiltjenestene kommer i hyllene på Elkjøp.
Annonse