Hopp til navigasjon Hopp til innhold

E-handel med Gule Sider

I dag, onsdag, åpner Telenor kjøpesenteret GULeHANDEL på Internett. De hevder å ha nye løsninger for bestilling og betaling som gjør internetthandel fra Gule Sider sikkert.

GULeHANDEL

– Våre løsninger for betaling og levering gjør GULeHANDEL unikt i norsk nettsammenheng, sier katalogdirektør Wenche Holen i Telenor Media i en pressemelding.

Varer hjem
– De fleste vegrer seg mot å opplyse kredittkort- eller kontonummer over Internett. Vi tilbyr et betalingssystem som er risikofritt for nettbrukere, nemlig faktura. I GULeHANDEL kan varene bli levert direkte hjem til deg, og du får én faktura for hele handelen, sier Holen.

– Vi gjør det Gule Sider alltid har gjort, nemlig å tilby en møteplass for leverandører og kunder, sier direktør Nye Medier Svein Therkelsen.

– Gule Sider Internett har 1,5 millioner sideoppslag i måneden og kommer nå i en ny og forbedret versjon. Blant annet kan nettbrukerne på en enkel måte be om tilbud på en vare eller tjeneste til leverandørene. Dermed gjør vi innhentingen av tilbud enklere for forbrukeren, og det er jo en fordel for begge parter. Gule Sider skal være den beste markedsplassen på Internett, sier han.

Kjøpesentermodell
GULeHANDEL er organisert som et kjøpesenter. Leverandørene leier seg inn på nettstedet for å presentere sine produkter, og kundene kjøper varen direkte fra den enkelte leverandøren gjennom GULeHANDEL.

Telenor Media tar hånd om distribusjonen og formidler betaling for varene.

I Oslo og deler av østlandsområdet leveres varene med budbil, og kundene kan velge mellom dag- og kveldslevering. Ellers i landet vil leveringsformen variere mellom budbil, landpostbud og postkontorene.

Ifølge Telenor vil kundene alltid få opplyst leveringsmåte, -tid og -pris i dette elektroniske kjøpesenteret.