Telefonsalg

Annonse


Taxi via Internett

Telefonsalg

Du står fortsatt i køen men rykker stadig frem – vennligst vent – du står fortsa….klikk……

Venter lenge
Gjennomgangstonen er kjent for de fleste. Ikke nok med at du må høre på refrenget i opp mot en time for å bestille taxi, du får ikke en gang opplyst beregnet ventetid. Hadde taxisentralene spandert på seg en såpass enkel tilleggtjeneste, kunne man i det minste vurdere om man har tid og anledning til å vente.

Oslo Taxi, som en mangeårig monopolist, har til alt overmål begynt å kaste folk ut av telefonkøen. ”Vi har for tiden stor trafikk – vennligst prøv igjen senere – klikk.

Annonse


Museklikk
Takket være at Oslo kommune utstedte nye lisenser, til Oslo Taxis store fortvilelse, får selskapet konkurranse fra NorgesTaxi og eventuelt Taxi2. Om ikke presset på prisene blir størst vil i det minste servicenivået skjerpes.

Adm. direktør i NorgesTaxi i Oslo, Jarl Berge, bekrefter overfor ITavisen at selskapet er i ferd med å ta i bruk nettet for å lette på køen, men vil ikke røpe noen lanseringsdato.

– Publikum skal snart få tilfredstilt behovet for bestilling via nettet, sier han til ITavisen.

Lukket nett
Oslo Taxi har i dag noen hundre bedrifter som bestiller via et lukket datanett. Men dette er det kun storkunder som blir bevilget, som i tillegg må betale ekstra for tjenesten.

Selskapet bekrefter at også de er på vei til å lansere en webtjeneste for direktebestilling.

Annonse