Hopp til navigasjon Hopp til innhold

DinSide somler med svensketur

DinSide og adm. direktør Bernhard Steen (bildet) somler med svensk lansering. Domenenavnet dinside.se er ennå ikke registrert.

Steen, Bernhardt.jpg

Den norske suksesstjenesten DinSide har lenge gått med planer om å gi forbrukerråd også til gjerrige svensker.

Kanskje til jul?
I juni svarte du at dere jobbet for fullt med saken og at tjenesten skulle stå klar i oktober. Hvordan ligger dere an?

– Ting har tatt litt lengre tid en beregnet. Vi vurderer ulike samarbeidspartnere, men det kan ta lengre tid enn beregnet, sier adm. direktør Bernhard Steen til ITavisen.

Navneløs svenske
I februar da ITavisen for første gang kunne avsløre at tjenesten var på vei til Sverige hadde selskapet ikke fått registrert domenenavnet ”dinside.se”, eller «Dinsida.se». Da ITavisen intervjuet Steen igjen i juni var domenet heller ikke sikret. ITavisen sjekket senest i dag, torsdag, og kan bare notere at merkenavnet fortsatt ledig.

Har dere ikke tenkt å beholde merkenavnet over kjølen?

– Det har vært litt rot med foretaksregistrering. Det skjer så mye hver dag at det har gått litt i ryk og napp, men vil skal få det på plass så snart som mulig, sier han til ITavisen.

Steen regner det fortsatt som mest sannsynlig at tjenesten lanseres før nyttår og at det skjer i samarbeid med andre innholdstjenester.

I Danmark får Steen enda større vanskeligheter med å beholde navnet. Allerede i april 1997 kapret Ekstra Bladet Marketing navnet ”dinside.dk”.