Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Fagbokhandel vil ta nettkunder

Akademika AS Universitetsbokhandel satser på å gjøre seg sterkere gjeldende i konkurransen om kundene på Internett. Bokhandelen relanseres nå.

Relanseringen vil komme med ny programvare for å kapre kundene i segmentet for akademikere, forskere og studenter.

Skarpere konkurranse
Konkurransen har blitt skarpere og Akademika AS har sett seg nødt til å gire om for å kapre flere av de akademiske kundene. Ambisjonen til den ”nye” nettbokhandelen er å gi kunder med ulik spesialisering oppdaterte oversikter over relevant norsk og utenlands faglitteratur, heter det i en pressemelding fra Winsoft.

Det er Winsoft som har utviklet handelsløsningen som skal effektivisere driften av Akademika på Internett. Designet på Internettløsningen er utført av Mogul Media, mens Client System står bak løsningen Akademika utvikler i butikken.

Utnytter kompetanse
Administrerende direktør Nina Puntervold i Akademika AS hevder i pressemeldingen at bokhandelen har fått en nettløsning som er konkurransedyktig i forhold til driftsutgifter og som også har kostet langt mindre i investeringer enn det konkurrentene har måttet ut med.

– Dermed er de teknologiske forholdene lagt til rette for at universitetsbokhandelen i langt større grad kan utnytte den fagbokhandlerkompetansen som finnes i bedriften. Dette sier adm. direktør Nina Puntervold i Akademika AS.