Hopp til navigasjon Hopp til innhold

24/7 vant over rival

Dagens Næringsliv har lenge vurdert å slippe inn eksterne annonsenettverk. Etter mye om og men fanget 24/7 og adm. direktør Stein Georg Lillemoen (bildet) avisen i nettet.

Lillemoen, Stein Georg

Dagens Næringsliv (DN) er fortsatt den eneste av de store norske nyhetspublikasjoner som prøver å ta betalt for innholdet på nett.

For å bøte på manglende abonnementsinntekter har avisen nå valgt å la profesjonelle internettselgere overta annonsesalget.

Klikket for DoubleClick
DoubleClick gjorde en betydelig salgsinnsats mot Dagens Næringsliv både før og etter 24/7 Media kom på banen. Til tross for dette og at selskapet kan vise til referansekunder som SOL, VG, Eiendomsnett og Zoom, valgte næringslivsavisen utfordreren – 24/7 Media.

– DoubleClicks strategi er å skaffe flest mulig nettsteder å selge på. De hadde endel oppfatninger av pakkeløsningssalg som jeg var i mot, sier markedssjef i DN, Gislaug Rydland, til ITavisen.

Hun synes løsningen med å selge Dagens Næringsliv sammen med Financial Times var såpass attraktiv at hun heller valgte 24/7 Media.

Venstrehåndsarbeid
Rydland forteller at salget av webannonser ble venstrehåndspreget da hovedproduktet er papirutgaven. Hun tror at samarbeidet med 24/7 Media vil øke omsetningen, men vil ikke si noe om budsjetter.

– Dette er i første omgang en årsavtale. Da får vi se om resultatene svarer til forventningene, sier Rydland.