Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Ringestopp for mobilkåte

OSLO: En ny tjeneste fra Telenor Mobil sørger for at du ikke kan ringe mer når du har ringt for et visst – selvvalgt – beløp. Men det er ikke gratis.

Deskill

Kunden setter selv en beløpsgrense for hver måned og kan eventuelt endre denne grensen etter eget ønske. Med dette tilbyr Telenor Mobil et alternativ til RingKontant for kunder som ønsker kostnadskontroll, heter det i en pressemelding fra selskapet.

Slik fungerer Beløpsstopp
Beløpsstopp beregner hvor mange samtaleminutter som er tilbake før beløpsgrensen er nådd. Hvis det er under fem minutter samtaletid igjen når samtalen settes opp, vil kunden først få en talemelding som forteller hvor mange minutter og sekunder det er igjen.

Under samtalen vil kunden bli varslet med en pipetone som indikerer 5, 3, 2 og 1 minutt igjen før beløpsgrensen er nådd.

Ifølge Telenor Mobil vil samtalen bli koblet ned når grensen er nådd. Innkommende samtaler slipper igjennom selv om beløpsgrensen er passert.

15 kroner måneden
Skal du ha tilgang til denne tjenesten må du imidlertid ut med 15 kroner per måned.

NetCom lanserte en lignende tjeneste for over to år siden. En tjeneste de valgte å kalle NetCom Kontroll.

Ny teknologi
Beløpsstopp er den første IN-tjenesten (intelligente nett) som Telenor Mobil lanserer på egen IN-plattform. Utviklingen har skjedd i samarbeid med Alcatel som også har levert IN-plattformen til Telenor Mobil.

Et annet eksempel på en slik IN-tjeneste er såkalt Alfanummer der du tar med deg et personlig telefonnummer som du kan nås på uansett hvor du befinner deg.

Stikkord: Mobil