jenter&data

Annonse


Icon Medialab raider kvinner

jenter&dataI en pressemelding fra Internett-selskapet Icon Medialab bekjentgjør de å ha hentet inn tre kvinner til organisasjonen.

Ny kompetanse
Kathrine Mo kommer fra stilling som daglig leder i Coca-Cola Norge, og har også vært markedsdirektør for Coca-Cola Nordic. Hun vil ha ansvar for kunder med spesielle behov for merkevarekompetanse, og skal dessuten jobbe med strategisk salgsarbeid og kommunikasjonsplanlegging.

Elisabeth Kilberg Skallevold har bakgrunn blant annet som salgssjef i Aftenposten Interaktiv, og har dessuten jobbet blant annet i Telenor Media og Skotvedt. Hun skal jobbe med salg og kundeoppfølging.

Mona Sverrbo har hovedfag i psykologi og er informasjonsviter. Hun skal i Icon jobbe med brukervennlighet og menneskeliggjøring av teknologi. Hun kommer til stillingen fra Institutt for energiteknikk i Halden, som er et av de største kompetansemiljøene Norge har på utvikling av forholdet mellom menneske og maskin.

Annonse


Ikke kvotering
– Kvalifikasjonene til våre nyansatte understreker at vi på ingen måte bedriver kjønnskvotering, sier Alexander Arnesen, daglig leder i Icon Medialab Norge.

– Icon har erfart at team ofte leverer bedre resultater når de er balansert sammensatt av menn og kvinner, forklarer Arnesen.

– Kvinner utgjør etterhvert nær 50% av Internettbrukerne, og da er det et tankekors om bransjen fortsatt skal få være mannsdominert, sier Arnesen.

Mister to menn
Icon Medialab Norge teller etter dette i underkant av 70 ansatte.

Det er nå også klart at Martin Aarestrup og Ole-Henrik Larssen forlater Icon til fordel for mer rendyrkede reklameselskaper. Aarestrup går til stilling som konsulent hos BBDO, mens Larssen forblir i JBR-miljøet, som tekstforfatter hos Icons samarbeidspartner McCann Direkte.

Annonse