NetCom Logo

Annonse


NetCom spiser av Telenor

NetCom LogoTakket være satsing på kontantsegmentet, spiser selskapet stadig større markedsandeler. Den sterke veksten overrasket riktignok norske analytikere.

Aldri har NetCom tatt en så stor markedsandel fra Telenor – 37 prosent av de nye mobilkundene.

Spiser seg større
NetCom fikk 121.000 nye kunder i andre halvår, jevnt fordelt på 1. og 2. kvartal. Hovedvekten av veksten kommer fra kontantkortsegmentet. Markedsandelen av veksten i andre kvartal på 37 prosent er noe av det høyeste NetCom kan vise til i historien.

– Kontantkort er for mange en inngangsport til mobilmarkedet, og vi tror mange vil forbli kontantkunder, sier adm. dir Terje Christoffersen til ITavisen.

Annonse


Selskapet har nå totalt 657.376 kunder, hvorav kontantkort utgjør snart halvparten (42 prosent).

Kontant inngang
Christoffersen påpeker at flere av ”fritidsbrukerne” har gått over til kontantkort, i tillegg til at stadig nye kundegrupper omfavner kontat-alternativet.

Imidlertid vil kun halvparten av kontant-kundene registrere seg, noe som kan gjøre det vanskeligere å konvertere de til ”vanlige” abonnenter. Kontantkortkundene ringer også betydelig mindre enn vanlige kunder – 79 mot 181 minutter i måneden.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse