Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Ericsson med høy nettprofil

STOCKHOLM: Ericssons svenske markedsføringsselskap, Ericsson Sverige, satser på internettannonsering og vil vise mer enn selskapets mobiltelefoner.

Ericsson

– Ericsson er velkjent for mobiltelefoner. Nå vil vi vise hele selskapets bredde, og løfte frem andre produkter og løsninger vi har innenfor begrepet telekom, sier informasjonsdirektør Joséphine Edwall-Björklund i Ericsson Sverige.

Markedsfører på Internett
– Ut i fra et kommunikasjonssynspunkt er det interessant at Internett veier like tungt i mediamixen som boards og annonsering i dags- og fagpresse, sier Edwall-Björklund.

Konsernet har allerede startet en kampanje på Internett hvor selskapets svenske tilhørighet blir fokusert. I kampanjen “Hem ljuva hem”, eller hjem kjære hjem, er det svenske flagget blikkfanget som også skal rette oppmerksomheten mot Ericsson.

– Det svenske flagget symboliserer landet vårt, som til tross for det er lite og avsidesliggende, har blitt en verdensledende IT-nasjon. Sverige er et foregangsland når det gjelder bruk av ny teknologi og nye tjenester innenfor tele- og datakom, sier Ola Elmeland, ansvarlig for forretningsutvikling i Ericsson Sverige.

Flere produkter
– Ericsson er i fremste rekke når det gjelder internettrelaterte produkter og løsninger. Et eksempel er lommedatamaskinen MC218, som gjør Internett mobilt ved hjelp av WAP (Wireless Application Protocol), sier Elmeland.

– Vi har Phone Doubler, som gjør at du kan snakke og surfe på Internett samtidig, og betalingsmetoden Jalda, som på en sikker måte kan håndtere små- og store betalinger over Internett. Det er derfor selvsagt at Ericsson holder en høy profil på Internett, sier Elmeland.