Hopp til navigasjon Hopp til innhold

SOL styrker Kvasir

TELEGRAM: Scandinavia Online (SOL) har inngått en samarbeidsavtale med Direct Hit. Det amerikanske selskapet skal hjelpe SOL med å styrke søkemotoren Kvasir.

SOL Scandinavia Online

Direct Hit har i løpet av det siste året tatt store markedsandeler og hevder seg godt i markedet. Søketeknologien til det amerikanske selskapet ble blant annet kåret til den beste i verden av CNET.

Kommer i august
Direct Hit har en spennende og populær søketeknologi som vurderer treffene ut fra popularitetshensyn. Dette betyr at en populær side som besøkes ofte vil rykke oppover i systemet etter hvert, skriver Finansavisen.

– Vi skal hjelpe brukeren å skille klinten fra hveten ved tusenvis av treff i søkeresultatet. Det gjør vi ved å fremheve treff som er mest populære, sire adm. direktør Kirsten Idebøen i SOL.

SOL vil lansere ”nye” Kvasir i løpet august. Dette vil skje på samtlige SOL-sider i de skandinaviske land, skriver Finansavisen.