Besøkstallene for nettportaler som Yahoo! og Lycos flater ut, skriver Aftenposten/ORIGO.
Spesialiserte nettsteder
Ifølge en undersøkelse publisert i USA Today klikker flere og flere nettsurfere seg direkte til spesialiserte nettsteder. Færre velger å skaffe seg oversikt på nettguider og nettportaler.
Flere surfet på Internett i juni enn måneden før, mens veksten i antall besøkende på store portaler som Yahoo! og Lycos flater ut.
Annonse
Fem prosent vekst
Portalene hadde like mange besøkende i juni som i mai, men veksten er på beskjedne fem prosent i mars.
I fjor rapporterte portalene om en trafikkvekst på mer enn ti prosent per måned i gjennomsnitt, ifølge markedsbyrået Nielsen/NetRatings.
Økonomi og sex vinner
Tallene kan tyde på at temafokuserte nettsteder, for eksempel innen finans, økonomi, sex, idrett eller utdannelse vinner terreng på portalenes bekostning, skriver Aftenposten.
Annonse