Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Mobilkunder lurer seg selv

TELEGRAM: Danskene snyter seg selv ved å bruke kontantkort fordi mange av brukerne snakker så mye i mobiltelefonen at de like gjerne kunne hatt et fast abonnement.

Nokia 8810 lang

Minuttprisen for de forhåndsbetalte kontantkortene er nemlig ofte mer enn dobbelt så høy i forhold til de faste abonnementene, melder den danske avisen Politiken.

Fem minutter daglig
En undersøkelse fra konsulentfirmaet Strand Consult viser at den danske gjennomsnittskunden ringer i nesten fem minutter hver dag.

For at kontantkort skal lønne seg i forhold til fast abonnement bør ikke danskene ha utgående samtaler i mer enn halvannet minutt per dag.

Bytte abonnement?
Ifølge Politiken bør man evaluere sitt forbruk hele tiden. Noen kontantkort har så høy minuttpris at det vil lønne seg å bytte ut kortet med et fast abonnement.

I Norge hadde Telenor 435.000 kontantkortbrukere ved første kvartal i år. Av NetComs omkring 600.000 kunder er 37 prosent kontantkortkunder, ifølge tallene fra første kvartal.

Stikkord: Mobil