Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Nettsuksess for P4

TELEGRAM: Radioannonser for nettauksjon har gitt suksess for P4.

P4s nye internettsatsing, med annonsering på radio for en internettauksjon på P4s hjemmesider har vært en suksess, melder Finansavisen.

Fortsetter satsningen
Ifølge salgssjef Arne Aarnes i P4 vil radiokanalen fortsette satsingen. I en kampanje- og forsøksperiode på syv dager solgte radiokanalen fem biler.

Salget ble gjennomført gjennom en form for omvendt auksjon – ”redauksjon”, skriver Finansavisen. Prisen på bilen startet på nettopris, hvoretter prisen falt gradvis. Bilen ble solgt til den som ikke ville vente lenger.

Banebrytende
– Konseptet har vært banebrytende fordi man har benyttet radio interaktivt med Internett. På radioen har man direkte fulgt hva prisen på bilen er kommet til på nettsiden vår, samt henvist lyttere til å besøke vår hjemmeside for å delta i auksjonen, sier Arne Aarnes.

70 prosent av alle besøkende hadde klikket seg via P4s førsteside. Ifølge målinger deltok 3.218 ulike personer på auksjonen.

Hørte annonsen på radio
– Med radioannonseringen har vi skapt en interesse for et produkt som bare har vært tilgjengelig på Internett. Det er meget sannsynlig at de fleste har oppsøkt auksjonsstedet på nettet bare etter å ha hørt det annonsert på radio, sier Aarnes ifølge Finansavisen.