Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Lovende for BruktPC.com

OSLO: BruktPC.com har id ag 700 annonser etter tre måneders drift. To 20-åringer opplever gryende suksess for sitt nettsted.

”Suksessen” har så langt ikke kostet gründerne Tor Magnus Kolflaath og Kyrre Wathne en krone i markedsføring, hevder de i en pressemelding.

40.000 visninger
Etter at tjenesten ble etablert i mars måned i år, har månedlige antall visninger økt til ca. 40.000.

– Det unike ved denne tjenesten er kombinasjonen av avansert og nyttig funksjonalitet som blir presentert på en meget brukervennlig måte. I tillegg til at brukerne gratis legger inn sine rubrikkannonser for kjøp og salg, blir også annonser fra News (nyhetsgrupper) hentet inn, kategorisert og gjort søkbare, sier Tor Magnus Kolflaath.

Jungeltelegraf
Mens de store konkurrentene kan skilte med tung markedsføringsstøtte for å nå ut til brukerne, har Kolflaath og Wathne satset på jungeltelegrafens effektive virkning.

– Dessuten forsøker vi å være mye for noen istedenfor litt for alle, uttaler Kolflaath.

Optimister
Ideen til hjemmesiden unnfanget på gutterommet. I følge pressemeldingen ble tjenesten i utgangspunktet laget med tanke på å være et demonstrasjonsprogram for potensielle kunder av deres nystartede internettselskap.

De to unge gründerne hevder løsningen ble en slik suksess at man nå ønsker og satse på denne, og de ser nå på vekstmuligheter i andre land.