Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Mer penger til DoubleClick

OSLO: Adm. direktør Jan Grønbech (bildet) i DoubleClick kan skilte med nok en Schibsted-publikasjon i sitt annonsenettverk. Denne gangen er det Dine Penger de skal selge for.

Grønbech, Jan

Stadig flere nettsteder søker hjelp fra eksterne annonseselgere. Blant annet har Norges største nettavis, Verdens Gang, overlatt deler av jobben til et annonsenettverk.

Sterkere på økonomi
I dag har også Dine Penger gjort dette. DoubleClick Norway og Dine Penger inngikk en samarbeidsavtale om annonsesalg på Dine Pengers internettsider – DP Online.

– DoubleClick ønsker å forsterke økonomisegmentet og Dine Penger finner det fornuftig å sette ut salget av annonser på Internett. DoubleClick er meget tilfreds med å kunne tilby annonsørene enda større dekning innen segmentet økonomi og finans, sier daglig leder Jan Grønbech i DoubleClick Norway.

Utfordrer DinSide?
Dine Penger er Norges største økonomiske magasin, men har ikke klart å videreføre magasinsuksess til Internett.

Etter at Schibsted kjøpte Dine Penger fra gründerne Christian Vennerød og Carsten Five, har tjenesten blitt integrert i SOLs portaltjeneste men mangler fortsatt mye for å ta igjen forbrukertjenesten DinSide.

Store i Schibsted
DoubleClick Norway har tilsvarende avtaler med bla. SOL, VG og Aftenposten i det mektige Schibsted-konsernet.

Hvor lenge og i hvilken grad et slikt mediekonsernet vil outsource slike tjenester, er det mange som stiller seg spørrende til.