Stadig flere nettsteder søker hjelp fra eksterne annonseselgere. Blant annet har Norges største nettavis, Verdens Gang, overlatt deler av jobben til et annonsenettverk.
Sterkere på økonomi
I dag har også Dine Penger gjort dette. DoubleClick Norway og Dine Penger inngikk en samarbeidsavtale om annonsesalg på Dine Pengers internettsider – DP Online.
– DoubleClick ønsker å forsterke økonomisegmentet og Dine Penger finner det fornuftig å sette ut salget av annonser på Internett. DoubleClick er meget tilfreds med å kunne tilby annonsørene enda større dekning innen segmentet økonomi og finans, sier daglig leder Jan Grønbech i DoubleClick Norway.
Annonse
Utfordrer DinSide?
Dine Penger er Norges største økonomiske magasin, men har ikke klart å videreføre magasinsuksess til Internett.
Etter at Schibsted kjøpte Dine Penger fra gründerne Christian Vennerød og Carsten Five, har tjenesten blitt integrert i SOLs portaltjeneste men mangler fortsatt mye for å ta igjen forbrukertjenesten DinSide.
Store i Schibsted
DoubleClick Norway har tilsvarende avtaler med bla. SOL, VG og Aftenposten i det mektige Schibsted-konsernet.
Hvor lenge og i hvilken grad et slikt mediekonsernet vil outsource slike tjenester, er det mange som stiller seg spørrende til.
Annonse