Hopp til navigasjon Hopp til innhold

DinSide valgte 24/7

OSLO: 24/7 Media har inngått et samarbeid med Bernhard Steen (bildet) i DinSide for å selge trafikk til utenlandske annonsører. Norske annonsører vil imidlertid DinSide beholde for seg selv.

Steen, Bernhardt.jpg

Den populære forbrukertjenesten vil utnytte sitt potensiale som reklamekanal for utenlandske annonsører ved å la annonsenettverket 24/7 Media selge i utlandet

Utenlands
DinSide har inngått en avtale med det nyetablert annonsenettverket i Norge, 24/7 Media, for å selge visninger til utenlandske annonsører.

– Ja vi har forventinger til å utnytte potensiale fra utenlandske annonsører. Det blir vanskelig å opprettholde kontakt uten å være fysisk tilstede i de ulike landene, sier adm. direktør Bernhard Steen i DinSide til ITavisen.

Er dette en måte å føle seg fram på i Sverige?

– Ja det kan godt være måten å få et fotfeste i det svenske markedet. Ved å bruke et annonsenettverk slipper vi å investere i en tung organisasjon i startfasen, sier han.

DinSide har tidligere bekreftet til ITavisen at de planlegger å starte opp en tjeneste i Sverige i løpet av året.

Trapper ikke ned
Selv om DinSide outsourcer det utenlandske annonsesalget betyr ikke det at de ikke satser på egen salgsavdeling. Den norske salgsavdelingen består i dag av 5 personer og Steen planlegger en snarlig utvidelse.

– Vi ønsker å beholde det norske markedet for oss selv. Er vi heldig har vi 8 selgere på plass allerede i juni, sier han til ITavisen.

Steen mener at det er svært viktig å beholde kontakt med markedet, både for å skape tilhørighet til tjenesten og for å tilføre impulser.