Steen håper at når lansering skjer vil annonsenettverket 24/7 allerede ha skapt et inntektsgrunnlag hos søta bror. Den populære forbrukertjenesten er allerede representert i Sverige ved hjelp av et samarbeid med annonsenettverket 24/7 Media.
Satser på høsten
Vil dere fremskynde den svenske satsingen ytterligere hvis annonsesalget fra den svenske avdelingen til 24/7 Media i Sverige tar av?
– Satsingen kan nok ikke fremskyndes mer enn det vi allerede gjøre i dag. Vi satser for fult på at tjenesten skal stå klar i løpet av høsten, sier adm. direktør Bernhard Steen til ITavisen.
Annonse
Navneløs svenske
I februar, da ITavisen for første gang kunne avsløre at tjenesten var på vei til Sverige hadde selskapet ikke fått registrert domenenavnet ”dinside.se” ITavisen sjekket igjen senest i dag, og kan bare registre at domenet fortsatt står ledig.
Har dere ikke tenkt å beholde merkenavnet over kjølen?
– Det har tatt litt lengre tid enn ventet å registrere selskapet. Men vi skal få det på plass i løpet av kort tid, sier han til ITavisen.
I Danmark får Steen enda større vanskeligheter med å beholde navnet. Allerede i april 1997 kapret Ekstra Bladet Marketing navnet ”dinside.dk”.
Annonse