Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Mer arbeid for Jobshop

TELEGRAM: Jobshop fusjonerer med den nest sterkeste konkurrenten på det tyske markedet. – Et svært viktig strategisk steg for Jobshop, sier konsernsjef Erik Bakkejord.

Jobshop - logo

– Vi skal bli en pan-europeisk aktør innen rekruttering på Internett. Fusjonen mellom Jobshop Tyskland og Carreernet sikrer vår posisjon som ledende aktør i Tyskland, og dermed vår posisjon, sier konsernsjef Erik Bakkejord i Jobshop.

Selskapet har nå totalt om lag 160 ansatte i Europa. Fra før av hadde de 22 ansatte i Düsseldorf, men de får nå 50 nye medarbeidere i Bonn. Det nye selskapet får navnet Careernet Jobshop Online.

Viktig marked
Selskapet har så stor tro på det tyske markedet at de kaller det ”fremtidens europeiske Internett-marked”. I følge prognoser vil Tyskland stå for 40 prosent av aktiviteten på Internett i år 2002.

– At fusjonen skjer i Tyskland, som er Jobshops viktigste eksisterende marked, gjør den til et svært viktig strategisk steg for Jobshop, og et steg som dessuten er i tråd med vår strategi for vekst om å ha omfattende tilstedeværelse i alle viktige markeder i Europa innen 15 måneder. Videre skritt for å ekspandere både i Tyskland og i Europa er allerede planlagt, sier Bakkejord.