Hopp til navigasjon Hopp til innhold

DoubleClick kaprer flere

OSLO: Solen skinner for Jan Grønbech (bildet) og DoubleClick. Annonsenettverket har nylig dratt i land en avtale med SOL Referanse om levering av annonser.

Grønbech, Jan

DoubleClick skal selge annonseplassene på SOL Referanse, som har en trafikk på drøyt 350.000 oppslag i måneden.

– Vi valgte DoubleClick på bakgrunn av at de er dyktige til å selge, de har et oversiktlig annonseverktøy (DART) og de er allerede godt etablerte i Norge, sier distribusjonsansvarlig i SOL Referanse, Hilde Marthinsen, i en pressemelding.

Forretningsmarkedet
SOL Referanse er en markedsplass for kjøp av elektronisk informasjon fra anerkjente norske og utenlandske leverandører. Nettstedet har ca. 350.000 oppslag i måneden og henvender seg spesielt til business-to-business-segmentet i Norge.

SOL Referanse ble nettopp skilt ut fra Scandinavia Online AS som en egen tjeneste og eies 100% av Schibsted. I tillegg til SOL Referanse, har DoubleClick avtale med de største Schibsted-publikasjonene SOL, VG og Aftenposten, om salg av annonsevisninger.