Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Merkantildata i ny allianse

OSLO: Telefoni, video og data kan overføres i et og samme nettverk. Derfor inngår Merkantildatas adm. direktør Tom Adolfsen (bildet) et samarbeid med nettverksgiganten Nortel.

Adolfsen, Tom

Merkantildata ASA skal selge og levere alle Nortel Networks data- og telefoni løsninger i Norden gjennom produkt og tjenestespekteret i Unified Networks.

Tror på vekst
– Tale og datamarkedet konvergerer stadig raskere. Endringer i markedet, med tilhørende nye teknologiske plattformer, åpner for nye former for forretninger, allianser og strategier. Både vi og Nortel Networks mener at markedet nå er modent for nye løsninger, og tror på at utviklingen vil resultere i en betydelig vekst i det nordiske markedet, melder Merkantildata.

Strategien bak er å tilby nettverks-, ledelses-, overvåkings-, applikasjons- og administrasjonsløsninger som forener alle teknologier basert på IP.

Merkantildata selger i dag Nortel Networks produkter for ca. 150 millioner kroner per år på nordisk basis. Målet for samarbeidet med Nortel Networks er at volumet på årsbasis minimum skal tredobles i løpet av år 2000.

Første partnere
Avtalen innebærer at Merkantildata blir en av Europas første Unified Networks-partnere. Den omfatter markedsføring, salg, rådgiving, design, installasjon, vedlikehold og support av hele Nortel Networks spekter av løsninger innenfor Unified Networks.

Målet med samarbeidet er å gi kundene en problemfri overgang fra eksisterende teknologi til neste generasjons Unified Networks miljø.