Hopp til navigasjon Hopp til innhold

MCI ruster opp i Norge

OSLO: Den internasjonale telegiganten MCI WorldCom trapper opp i Norge. Selskapet satser tungt på internett-tjenester til bedriftskunder og betjener allerede flere norske bedrifter.

MCI

Konkurransen øker på det norske telemarkedet. Nå er det den amerikanske MCI WorldCom som vil spise markedsandeler fra Telenor og andre leverandører i bedriftsmarkedet.

Store i Sverige
Etter fusjonen mellom ”teleselskapet” MCI og nettleverandøren WorldCom i fjor, ble selskapet blant de desidert største teleaktørene i verden. Selskapet har hatt en enorm verdiutvikling på børsen og er nesten på høyde med AT&T.

Av totalt cirka 70.000 ansatte, har selskapet plassert over 200 ansatte i nabolandet Sverige. Nå vil også Norge bli prioritert.

– Vi har allerede holdt på en stund, men den 9. juni vil vi ha offisiell lansering og presentasjon av den norske avdelingen, sier visedirektør for den svenske avdelingen Jonas Risberg til ITavisen.

Store kunder
Selskapet satser primært på store bedrifter, og firmaer som er kommunikasjonsintensive.

– Vi har allerede kunder som DNB, SE-Banken og flere Internett-operatører i Norge, sier Risberg til ITavisen.

Sense-svitsj
MCI la tidligere inn bud på svitsjesentralen til konkursrammede Sense, og vil etterhvert finne kontorlokaler som kan romme om lag 10 ansatte i første omgang.

Det er ennå ikke avklart om Sense-svitsjen overdras av MCI, eller hvor selskapet velger arbeidslokaler.

Stikkord: Mobil