Hopp til navigasjon Hopp til innhold

24/7 kapret 15 nettsteder

OSLO: Adm. direktør i annonsenettverket 24/7, Stein Georg Lillemoen (bildet), hevder å ha hentet inn mer enn 15 norske nettsteder, og han lover at DoubleClick skal få kamp om pengene.

Lillemoen, Stein Georg

Etter en forsiktig etablering i februar som en ny aktør i kampen om webannonser har det vært stille rundt foretaket 24/7. Nå hevder Lillemoen å ha kapret 15 nettsteder i sitt annonsenettverk.

Hemmelig
24/7 konsernet har en avtale med SOL men Lillemoen vil imidlertid ikke fortelle hvilke andre nettsteder han har inngått avtale med. Selskapet har invitert til ”kick-off” den 9. juni, og da lover han full presentasjon av 24/7 og partnerer.

Per i dag er det kun TV2 og DagensNæringsliv , med unntak av rene netttjenester som Nettavisen, ITavisen, Dinside og Digi blant de store som ikke har satt ut deler av jobben til det dominerende annonsenettverket – DoubleClick. Ifølge kilder i bransjen er DN svært nær en avtale med 24/7.

– Har dere inngått en avtale med Dagens Næringsliv?

Vi er i samtale med mange aktører, men vi vil ikke offentliggjøre noe før pressekonferansen den 9.juni, sier Lillemoen til ITavisen.

Tøff konkurranse
24/7 har ambisjoner er i ferd med å bygge en betydelig stab i Norden. Ifølge Lillemoen vil den norske filialen ha 8 personer på lønningslisten i løpet av sommeren.

Hovedkonkurrenten til 24/7 Media er DoubleClick, som er verdens største annonsenettverk med en markedsverdi på om lag 30 milliarder kroner. Til sammenligning er børsverdien til 24/7 knapt 5 milliarder.